
In november 2025 benadert het REV-communicatieteam opnieuw alle bronhouders, om te horen hoe u onze communicatie en producten beoordeelt. Dit gebeurt, net als in voorgaande jaren, onder de noemer ‘Belronde’. U kunt als omgevingsdienst en/of gemeente aangeven wat goed gaat, waar ondersteuning gewenst is en welke gebruikerswensen u heeft.
Belronde
Voor het vijfde jaar op rij zet het REV-team zich in om uw bevindingen en wensen op te halen. Dit jaar krijgt de Belronde een iets andere insteek. De reden is dat het REV al deels werkend is, en dat er bij de verdere doorontwikkeling nieuwe thema’s spelen.
Insteek Belronde verschilt per gemeenten en omgevingsdienst
Omgevingsdiensten en gemeente krijgen dit jaar elk een apart traject.
- Gemeenten krijgen een schriftelijke enquête. Het is voor het REV-team namelijk niet uitvoerbaar om met alle gemeenten gesprekken te voeren over de ingevulde vragenlijst.
- Omgevingsdiensten ontvangen een mailing met een vragenlijst.
Vooral de open vragen kunnen ons waardevolle informatie geven en helpen onze dienstverlening verder te professionaliseren. In de mailing kan elke omgevingsdienst aangeven of er behoefte is om in gesprek te gaan. Dit biedt ruimte om de antwoorden te verduidelijken, of dieper op specifieke behoeften in te gaan. Geef dit vooral aan. Het REV-team gaat graag met u in gesprek.
Invullen van de vragenlijsten
Met uw reacties kan het REV-team verder om:
- de REV-website te verbeteren
- of u beter en sneller van dienst te zijn via onze Helpdesk
- uw wensen te realiseren
- of nieuwe ideeën te implementeren.
Wij vragen u ongeveer een half uur van uw tijd om te investeren in het REV. Daarmee helpt u niet alleen ons, maar ook uzelf: samen ontwikkelen we díe aspecten die u in uw dagelijkse praktijk nodig heeft. Het mes snijdt dus aan twee kanten. Helpt u ons mee?!
Resultaten
Na afronding van de Belronde deelt het REV-team de (geanonimiseerde) resultaten met de omgevingsdiensten en gemeenten. Dit gebeurt via de website en nieuwsbrief. Zo wordt inzichtelijk welke voortgang is geboekt, welke stappen nog nodig zijn en waar de communicatie nog beter kan.